فاجعه ی تاسف بار سوزاندن قرآن
نوشته شده توسط : رضا پیری قدیم - حسین بیگ محمدی وند - پوریا علوی

فاجعه ی تاسف بار سوزاندن قرآن

 

 
 

 

این روزها جهان شاهد پخش تصاویر مختلفی از خاک آمریکا در پاره کردن و سوزاندن کتابی است که یک پنجم مردم جهان به دیده ی مقدسی به آن نگاه می کنند. 

 

 از یک سو این امر در کشوری روی می دهد که خود را طلایه دار دمکراسی و آزادی بیان و نظر می داند و بدین منظور و برای ایجاد بسترهای آزاد اندیشی حداقل به دو کشور مسلمان تجاوزی آشکار انجام داده است و از دیگر سو جمعیت بیش از یک میلیارد مسلمان که این کتاب اثری مقدس و ارزشمند برایشان به حساب می آید و از نظر همان آمریکا مردمی تروریست و فاقد ریشه های آزادی و دمکراسی محسوب می شوند. 

 

و  از حکمت و موهبتی الهی است که این اقدام کودکانه قضاوت در تزویر و ریای سلطه گران جهانی را برای مردم جهان  آسان تر کرده است.

یک پنجم مردم جهان در حین آموزش سواد ؛ در زمان عقد ازدواج ؛ در زمان فوت با آن نجوا می کنند. 

 یک پنجم مردم جهان شاهد قسم قانون گذاران ؛ مجریان و قضات کشور خود به این کتاب هستند. 

 کتابی جامع که درس زندگی می دهد 

 کتابی که حفظ حرمت انسانی بالاترین شعار آن است. 

 کتابی که درآن « انسان » اشرف مخلوقات نامگذاری می شود و آفریننده ی جهان خود را بابت خلق چنان موجودی تحسین می کند. 

 کتابی که سرگذشت متقین و ستمکاران را با روایتی داستان گونه برای بشریت نقل می کند تا عبرتی ماندگار در تاریخ نگارش متنی ماندگار و ادبی باشد. 

 کتابی در اوج فصاحت. 

 کتابی در اوج زیبائی و هندسه ی عبارات. 

 خارج از دایره ی مقدس بودن عنوان یک کتاب برای یک پنجم مردم جهان ؛ نفس اسم یک کتاب آنقدر ارزش دارد که مورد بی حرمتی واقع نشود. 

 در تاریخ بشر بدترین سلاطین و جهانگشایان آنانی بودند که در اوج رذیلت انسانی به کتابسوزی روی آوردند و حافظه ی تاریخی مردمان جهان همیشه از آنان به عنوان سفیه ترین پیشوایان یاد کرده است. 

 فارغ از این اقدام شنیع و بی ارزش در عصر تکنولوژی و ارتباطات و فارغ از همه ی دغدغه های علاقه مندان آن چه که روی داده است بسیار کثیف است و از خاطره ی جامعه ی جهانی پاک نخواهد شد. 

 مردم مسلمان از این واقعه متاسف و خشمگین اند ؛ اما ذره ای تردید ندارند که این امر نیز چون بادی خواهد گذشت. 

الق این اثر جاودان خود در متن زیبای آن حرفی به یادگار نوشته است که هیچ مسلمانی از اقدامات کودکانه ی اینچنینی دل نگران نخواهد شد. رب العالمین در زیباترین تکیه گاه مسلمانان آورده است : « انا نحن نزلنا الذکر و انا  له لحافظون ». ما خود قران را فرو فرستادیم و ما آن را محافظت می کنیم. 

 

این کار غیر اخلاقی بی دینان و یا مذهبی های متعصب دیگر ادیان شایسه ی محکومیت و انزجار است و امید است جهان هیچگاه شاهد تکرار حوادثی اینچنین نباشد. 

 

این موضوع می تواند تلنگری به مسلمانان نیز باشد که قرآن را فقط کتابی مقدس ندانند و با بهره گیری از آیات روشن آن راه و رسم زندگی را براساس آموزه های آن استوار گردانند.  

 

  در انتها این واقعه ی زشت و ناپسند را محکوم و به  پیشگاه حضرت ولی عصر   « ارواحنا له الفدا » و مسلمین جهان تسلیت عرض می کنم.(مهندس مهدي حلاجيان)





:: بازدید از این مطلب : 937
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 3 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
هم وطن در تاریخ : 1389/9/7/0 - - گفته است :
طراحي وبلاگ خوب هستش بابت دانلود از وبلاگمتشكرم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: